Princess on Budget

Műanyagmentes július a magam módján part 1.

2019. július 09. - Princess on Budget

Ebben a post-sorozatban egy hónapon át minden héten egy kis összefoglalóval mutatom be az elmúlt napok sikereit a környezettudatos életmód eléréséhez vezető utamon. Elvileg egy szokás kialakulásához 21 napra van szükség, én is körülbelül ennyi idő alatt szeretnénk dokumentálni a fejlődéseimet. A heti összefoglalókat itt, a blogon találhatjátok meg, minden héten hétfőn töltöm fel a bejegyzéseket. Ha közelebbről szeretnétek szemlélni a folyamatot, kövessetek a @princessonbudget Instagram oldalon, ahol napi szinten számolok be ezekről a kis apróságokról, amik hozzájárulnak ahhoz, hogy élhetőbbé tegyük a földünket. Csatlakozzatok hozzám Ti is, és legyen a július az első nagy lépés a környezettudatosság felé!

 

Mit várok ettől a kihívástól?

Szeretnék környezettudatosabban élni, és úgy gondolom, hogy az ilyen mindennapi dolgok rögzítése egy kicsit nagyobb figyelmet ad a dolognak a részemről is. Megfogadtam, hogy igyekszem mindig a környezetbarátabb megoldást választani minden helyzetben, viszont nem dobok ki semmit csak azért, mert műanyag. Az otthonomban eddig is figyeltem arra, hogy a kevesebb néha több, így csak olyan eszközeim, dobozaim vannak, amiket tényleg használok. És igen, a műanyag dobozoknál van jobb megoldás, de ha már megvannak, pazarlásnak gondolnám kidobni, hogy újakat vegyek valamilyen más alapanyagból, amikor ez is pont ugyanannyira hasznos nekem. Kíváncsian várom a fejleményeket.

 

Péntek

Ez az a nap, amikor rájövök, milyen hülye ötlet volt csütörtökön belevágni valamibe, de annyira tenni akartam valamit, hogy nem volt mentség, ez csak egy ilyen fél hetes beszámoló lesz. Tegnap kihelyeztem a lakásban a szelektív gyűjtésre szolgáló eszközeimet. Egy Lidlis és egy Dm-es szatyrot, mert úgy gondoltam, hogy ezért felesleges lenne új kukát venni. Szóval most már hivatalosan is szelektíven gyűjtöm a papírt és a műanyagot is, utóbbit igyekszem minimalizálni. Azért a szatyros megoldás mellett döntöttem, mert így még a lustaság se szólhat közbe, hogy le kell vinnem a kis tárolómat a másodikról aztán felmenni vele, hanem csak ha éppen úton vagyok valahova, akkor felkapom és ha kiürítettem, összehajtogatva kis helyen is elfér a táskámban.

 

Szombat

Szombaton anyukámékhoz mentem haza vonattal (autó helyett). Az állomásig pedig a villamos és egyéb macerák kiküszöbölése végett 3,5 km-t sétáltam. Elhatároztam, hogy többet fogok gyalogolni megint, mert régen is nagyon szerettem sokat sétálni, és most is ilyen igazi slow-élménynek fogom fel a dolgot. Jót tesz a testnek, jót tesz a léleknek, meg annyira nem is szeretek emberek közé zsúfolódni, főleg nem melegben. 

 

Vasárnap

A termelői piac és egyéb bevásárlások napja! Vászonszatyrot ragadva bejártuk a piacot, ahol reggeliztünk is, és pár fűszernövényt is sikerült beszereznem. Utána az Aldiban vásároltunk be, amennyire csak lehet, csomagolás mentesen. Este a friss alapanyagokból vacsorát készítettem, aminek a maradékát üveg tárolóba helyezve a hűtőbe tettem, ezzel gondoskodva a hétfői ebédről.

 

Eddig egészen sikeresnek és lelkesnek érzem magam, viszont alapvető hiányosságokkal rendelkezem a témával kapcsolatban, így álljon itt a beszerezni való/kivitelezésre váró ötletek tárháza, avagy amit venni kell:

  • hálós zsák a zöldségeknek
  • kenyér frissentartó zsák
  • fém szívószál
  • környezetbarát kulacs
  • evőeszközök a táskámba
  • szatyor a táskámba

Hamarosan azt is megmutatom majd, hogy mi van a táskámban a mindennapok során.

Szép napot mindenkinek, folyt. köv. jövőhét hétfőn!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://princessonbudget.blog.hu/api/trackback/id/tr4514933000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása