Princess on Budget

Miből érdemes kisebb mennyiségben vagy egyáltalán nem vásárolni?

2018. november 15. - Princess on Budget

A fogyasztói társadalom egyik számunkra talán legnagyobb hátránya az, hogy folyamatosan úgy érezzük, hogy szükségünk van valamire, amire valójában nincs is. Első lépésként át kell gondolnunk, hogy mi az ami elhanyagolható a hétköznapi életünkből, utána pedig szabályokat állítani saját magunkkal szemben, amelyek alapján vásárolunk. Az utóbbi időkben elkezdtem tudatosabban szemlélni a költségeimet, és ennek a hatására úgy gondolom, hogy az alábbi dolgokra vagy nincs szükségem, vagy pedig csak ritkán/ nem akkora mértékben/ kisebb mennyiségben kerülnek elő a mindennapjaim folyamán.

 

Tehát íme 7 dolog, amivel kapcsolatban érdemes átgondolni a költségeinket, és tudatosabban felépíteni a bevásárló listánkat.

 

  1. Üveges ásványvíz
    Ma már rengeteg nagyon aranyos, kreatív design-os üveget lehet kapni, amelyekkel nem csak a környezetbarát életmód felé teszünk egy nagy lépést, hanem egyszerre spórolunk meg pénzt a palackokon, és még az egyéniségünket, stílusunkat is kifejezhetjük az innivalónkkal. 

    #waterbottle #fitness #yoga #healthylifestyle #health #running #gym #fitnessworkouts

  2. Ruhák
    Az előzővel szemben ez még nálam is viszonylag újdonság. Pár hónapja költöztem el, és a költözés folyamán rengeteg ruhámat szelektáltam ki. Kidobtam a ruhatáram minimum felét: dolgokat, amiket nem hordok. Ilyenek azok a ruhadarabok, amiknek nem áll jól a fazonja, nem szeretem a színét, csak megtetszett és megvettem, de aztán soha nem volt rajtam, amit ajándékba kaptam, de nem a méretem vagy nem áll jól, vagy pedig ami annyira olcsó volt, hogy csak az ára miatt vettem meg. A kapszulagardrób elve szerint vásárolok ruhadarabokat, amiről bővebben írok majd még itt. Csak akkor veszek ruhát, ha:
    a)
    valami tönkrement, elhasználódott és kell helyette egy másik
    b)
    1-2 szezonális darabot, ha szükség van rá az időjárás miatt, stb.

    Our vision for commerce is to build a place where people can come to and discover anything online. a consumer-centric brand that is enabled by people, powered by technology, and open to everyone.

  3. Étel 
    Nyilvánvalóan én se fotoszintetizálok, de ami legelőször szemet szúrt, amikor elköltöztem otthonról az az, hogy mennyi pénz megy el kajára. Hát rengeteg. Először azt tanultam meg, hogy nem érdemes teletömni a hűtőt, mert valami mindig megmarad, megromlik és ki kell dobni. Számomra az egyik legrosszabb érzés az, amikor ételt kell kidobnom. Hétvégén alaposan átgondolom, hogy mit szeretnék enni a következő héten, és ehhez mérten vásárolok heti 2-3-szor. Az alapvető dologon kívül, ha valami különlegesre vágyom, nem veszem meg a gazdaságosabb, nagyobb kiszerelést, mert igazából nem spórolok vele: nem fogom tudni elfogyasztani a lejárati dátum előtt. Munkaidőben inkább otthonról hozott ebédet fogyasztok, mert hetente több ezer forintot rápakol a költségeimre a sarki gyrosos, Meki, stb. Ráadásul így motiváltabbnak érzem magam az egészséges táplálkozással kapcsolatban is, nem is beszélve arról, hogy pontosan tudom, hogy mit tartalmaz az, amit a szervezetembe juttatok.

    You go to bed every night with such good intentions. “When I wake up tomorrow, I’m going to pack myself



  4. Édességek, nassolnivalók
    Nem költök fölösleges édességekre, üdítőkre csak azért, hogy legyen otthon. Ha valamit nagyon megkívánok, akkor döntés elé állítom magam: kell-e nekem ez annyira, hogy elmenjek érte a boltba? Ha igen, akkor megengedem magamnak, ha pedig nem, akkor egyértelműen győzött a lustaság. Ha sok kis csemegét tartunk otthon, akkor unalmunkban elkezdünk nasizni, ami nem csak plusz kilókat eredményez, hanem további költségeket is: kondibérletet, nagyobb ruhákat, stb.

    Funfetti "Gingerbread" House Toppings | studiodiy.com

  5. Konditerem bérlet
    A sport szerelmeseinek ez nem kötelező érvényű, hiszen az ember nyugodtan áldozzon az egészségére, de én magamon azt tapasztaltam, hogy hiába erőltettem, sosem éreztem magam komfortosan az edzőtermekben. A csoportos órákat szerettem, de rengeteg videót lehet már találni, ami alapján az ember otthon is el tudja végezni azokat a pilates gyakorlatokat. Ez pedig ebben a formában nem csak pénzt, de időt is spórol az embernek. Aki pedig nem otthon tornázós fajta, még mindig meg lehet mozgatni a barátokat, barátnőket egy sétára, kocogásra a szabadban.

    Follow @RunningTerritory for more. Perderse un rato te carga las pilas!! 15km de perderme...⛰ (: @montse_fillol)

  6. Sminklemosó
    Az ember azt hinné, hogy ez létszükséglet a nőknél, pedig nem az. Én személy szerint soha nem használtam alapozót, mert képtelen vagyok elviselni az érzését az arcomon, ezért akkora nagy mennyiségű smink sosincs rajtam. Természetesen a szempillaspirálomat, szemöldökömet minden nap végén lemosom, hiszen nagyon egészségtelen lenne fent hagyni éjszakára, de már évek óta mosható mikroszálas kendőt használok a sminkem eltávolítására. Ezzel a vattakorongokon is spórolok, és nem kenem bele a szemembe egyik micellás gélt/vizet/stb-t sem. Ezek a kendők évekig bírják a gyűrődést, az egyetlen titkuk az, hogy nem szabad őket öblítővel mosni. Használatkor egyszerűen csak benedvesítjük nagyjából a felét, nem facsarjuk ki, mert akkor dörzsöl. Letöröljük a vizes csücskével az arcunkat, utána a száraz felével felitatjuk a vizet. Amit az első lépés nem szedett le, a száraz oldallal le tudjuk törölni.

    Kapcsolódó kép
  7. Kencék, krémek
    Nem veszek 6-8 krémet az arcomra, inkább választok egy márkásat, amit szeret a bőröm, és így nem kell több fajta-féle krémet, tonikot, stb-t használnom. Legyen az embernek egy bőrradírja, nekem ebből pl. a kefés változatok tetszenek igazán, mert sokkal egyszerűbb velük, illetve emellett ahogy már említettem egy darab drágább arckrém, ami barátságban áll a bőrünkkel. Természetesen egy testápoló, egy kézkrém sem tilos, de ne essünk túlzásokba, ne halmozzunk fel fölösleges tégelyeket.

    lighter moisturizers for summer


A bejegyzés trackback címe:

https://princessonbudget.blog.hu/api/trackback/id/tr3514374425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása