Princess on Budget

5+1 dolog, amelyet beilleszthetsz az esti rutinodba

2020. június 22. - Princess on Budget

Ebben a posztban azt szeretném megmutatni, hogy mennyire pozitív hatással lehet az ember lelkére egy tudatosan kialakított esti rutin. Nem hiszem, hogy különösebben specifikus egyed lennék a reggeli rohanásommal, hiszen szerintem azért általában azok vagyunk többségben, akik az utolsó percet is kihasználják, amit az ágyban tölthetnek. Így persze nem lenne időnk a hétköznapok hajnalai alatt különféle rituálékat lebonyolítani, mert onnantól, hogy felkeltünk, tulajdonképpen indul is a napi teendők sorozata. Nekünk, akik ilyen fajta emberek vagyunk, a reggeli rutin az alábbi: ébredés, szundi, amíg lehet, felkelés, fogmosás, arcmosás, szemöldök-szempilla-korrektor szentháromság, ha okosak voltunk a tegnap este kikészített outfit, ha nem, akkor csak valami fekete, táska, cipő, kulcsok, indulás. Én még reggelizni is a munkahelyemen szoktam már csak, és egyáltalán nem zavar a dolog: nekem kell a reggeli pörgés, máshogy fel sem ébrednék rendesen. 

Viszont amikor este hazaérek, végeztem az otthoni teendőimmel is, rámtör ez a határtalan fáradtság, sorozatnézhetnék, nassolhatnék. Aztán ott ragadok a TV előtt órákra, és nem tudom kipihenni magam megint. Sokáig a legtöbb hétköznapomat testileg-lelkileg egyaránt megterhelőnek éreztem, és ezt a szorongást szerettem volna feloldani magamban ilyen kis apróságok segítségével, amiket mindjárt be is mutatok. Ezek persze csak az én kis tippjeim és trükkjeim, és nagyon ritka, hogy egy este alatt mindegyik összejönne, de azért 2-3 minden nap sikerül belőle.

Ami nagyon fontos szerintem, az az, hogy egy számunkra kedves, fontos elemekből álló cselekvéssorozattal zárjuk le a napunkat, így adva időt és teret magunknak a megnyugvásra és elcsendesedésre. Ér minket elég zaj, különféle impulzusok áradata egész nap, így tapasztalataim alapján nagyon sokat segít a tényleges pihenésben az, ha az ember az utolsó fél órában, mielőtt lefekszik, átadja magát a csendnek és nyugalomnak. Szépen lépésről lépésve haladva az elalvásig, megteremtjük magunknak azt a komfortérzetet, amire szükségünk van ahhoz, hogy békében tudjunk pihenni, aludni éjszaka.

 

#1 Tea

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én imádok teázni. Minden évszakban mást szoktam kívánni, így most a tavaszi-nyári időszakban két fő kedvencem van: a menta és a kamilla. Igen, nagyon egyszerűek, semmi extra nincsen bennük, de valahogy mégis. A borsmenta gyomornyugtató hatású, tehát aki hajlamos sok gyomorsavval ébredni, mint én is, annak kiváló választás estére. A kamilla nyugtató és gyulladáscsökkentő hatása miatt pedig tökéletes, ha az ember csak egy kis lelki békére vágyik, inhalálni szeretne egy kicsit, esetleg kicsit megfázva érezné magát. 

tea.jpeg

 

#2 Gyógytorna/Jóga/Nyújtás

Valami olyan mozgásforma, amely lassú, de mégis átmozgat. Nekem most ez kötelező jelleggel gyógytorna minden nap egy porckorong sérülés miatt, de még ezelőtt vagy egy kis jóga mozdulatsort csináltam meg, vagy leültem egy olyan fél órát nyújtani. Főleg ülőmunkát végző társaimnak mondom: a testünk meghálálja ezt a fajta törődést. Például abbamarad a hátfájásunk, feloldódnak a csomók a vállainkban. Viszont ne válasszunk túl aktív mozdulatokat, mert elcsendesedni, nem pedig felélénkülni szeretnénk.

joga.jpeg

 

#3 Zuhanyzás/Habfürdő

Jó a testnek, jó a léleknek. Egy kis énidő mindenkinek kell, és a lelki békére az ember könnyen rálel a habok között. Na meg persze ki ne szeretne illatos lenni, mint egy kisvirág? Jöhet a hajpakolás, arcmaszk, minden, hiszen néha annyira jól tud esni az, ha csak szépen nyugodtan ápolhatjuk a testünket.

bath.jpeg

 

#4 Meditáció

Amikor igazán elcsendesedik az elme. Rengeteg nagyon jó alkalmazás van erre, és igazából ennél többet nem is mondanék róla, hiszen ezt az ösvényt mindenkinek magának kell kitaposnia. Egy kis segítség gyanánt, a teljesség igénye nélkül: One Giant Mind, Calm, Present, vagy akár a tanulást/munkát segítő faültetős alkalmazás, amellyel le tudod zárni a telefonodat és ha nem nyúlsz hozzá a beállított ideig, akkor ezalatt az idő alatt “ültet egy fát”. Az alkalmazás neve Forest és még madárcsicseregni is tud. 


med.jpeg

#5 Hálanapló

Nem tudom hallottatok-e már a hálanapló fogalmáról - ha nem, akkor is megnyugtathatlak titeket: pontosan annyi, mint amennyinek hangzik. Előveszel egy füzetet, nyitsz egy jegyzetet a laptopodon, telefonodon és elkezded: minden nap felírsz egy dolgot a nap végén, amiért hálás vagy. Én nagyon szeretem, és persze van, hogy visszamenőleg töltök ki pár napot, de akkor is átgondolom, mit csináltam aznap, és hogy mi volt az, amiért hálával tartozom. Nagyon jól megtanít arra, hogy a kisebb jó dolgokat is észrevegyük, hogy megtanuljuk meglátni a csodát a hétköznapokban. 

journal.jpeg

 

+1 Egy jó könyv 

Mert egy jó könyv mindig tökéletes lezárása egy napnak. Azért itt arra figyelnék, hogy ne legyen túl izgalmas, hiszen akkor tudjuk mi jön… még egy fejezet. Olvassátok ilyenkor az önsegítő könyveket, a tudományos műveket, szépirodalmat, bármit, amiből egyszerre nem akartok 200 oldalt bedarálni. Elő a versekkel!

 

reading.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://princessonbudget.blog.hu/api/trackback/id/tr415907056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása